SEO Expert
Schakel een SEO expert in en heb geen omkijken meer naar je SEO strategie.
SEO copy die raakt
SEO teksten die zowel Google als je klanten verleiden en aanzetten tot actie.
Van lead naar klant
Een full funnel oplossing om je bezoekers om te zetten in klanten.
Wat is SEO?
SEO (search engine optimization), ook wel zoekmachine optimalisatie, zorgt er simpel gezegd voor dat de website geoptimaliseerd wordt voor betere resultaten in de zoekmachines. Dit zorgt er voor dat de website hoger in Google staat. Wanneer jouw website hoog staat met zoektermen die relevant zijn voor jouw website, krijg je meer bezoekers op je website. In tegenstelling tot SEA (search engine advertising) betaal je niet om bovenaan in Google te komen.
Hoe werkt SEO?
Hoger in Google komen doe je door je website te optimaliseren voor bezoekers. Het algoritme van Google bepaalt welke positie jij krijgt in de zoekmachine. Bij SEO moeten we verschillende factoren optimaliseren. In totaal zijn er 200 factoren die invloed hebben op het algoritme. Deze zijn in te delen in drie onderdelen, namelijk:
1. Techniek
2. Relevante content
3. Linkbuilding
Wil jij beter gevonden worden in de zoekmachines? Dan is het belangrijk dat je deze onderdelen tot in de puntjes optimaliseert.
Waarom SEO uitbesteden een slimme keuze is
Zoekmachine optimalisatie wordt vaak als één van de minst leuke onderwerpen gezien van online marketing. Het moet je dus écht liggen en wanneer je hier simpelweg geen interesse in hebt en plezier uit haalt, wordt het een lastige klus om je website te optimaliseren. Als je het wel leuk vindt om hier dieper in te duiken, loont het zich zeer zeker om je hier eerst even in te verdiepen. Hieronder staan 6 redenen benoemd waarom het verstandig is om je SEO werkzaamheden uit te besteden.
SEO is een uitgebreid vakgebied
SEO tools zijn prijzig
Je concurrentie voorblijven in de zoekmachines
Je marketingpersoneel kan niet een expert zijn in alles
Continuïteit behouden
SEO levert altijd resultaat op
Zo zorgen we samen dat je bovenaan komt in Google
Met een (digitale) kop koffie gaan we kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen en hoe we elkaar het beste kunnen helpen op een weg naar succes. Hierna zullen we overgaan op de werkwijze die bestaat uit 5 stappen:
SEO scan
Doormiddel van een grondige SEO scan brengen we de kansen in kaart. Wat doe je momenteel al goed, waar kunnen we quick wins behalen en waar moeten snel verandering aan brengen? Na deze vragen duidelijk in kaart te hebben kunnen we de SEO strategie gaan samenstellen.
SEO-strategie
Tijdens het bepalen van de strategie zal onderzoek worden gedaan naar de concurrenten en de belangrijkste zoekwoorden. Aan de hand van de punten die hieruit komen wordt een actieplan uitgestippeld en gaan we aan de slag met je website organisch te laten groeien.
Technie
Wanneer de strategie is uitgewerkt gaan we aan de slag met de techniek. De techniek is de basis van je website en dus cruciaal voor de vindbaarheid van je website. Belangrijk dus dat de techniek in orde is van je website. Door middel van een technische analyse zal in kaart worden gebracht waar nog resultaat valt te boeken.
Content optimalisatie
Als de techniek geoptimaliseerd is, is het belangrijk om te kijken naar de content op je website. Je zal namelijk teksten moeten optimaliseren. Bezoekers en Google moeten weten waar je website overgaat en wat te hebben heb. Content optimalisatie is niet alleen het schrijven van een goede stuk tekst, maar ook over het schrijven voor zoekmachines. Het is belangrijk dat de meta-descriptions, titels, html headings, interne linkstructuur en alt tags geoptimaliseerd zijn.
Autoriteit opbouwen - linkbuilding
Het opbouwen van een autoriteit voor je website is belangrijk als je opgemerkt wil worden in zoekmachines. Dit wordt gedaan met linkbuilding. Het is van belang dat je relevante en kwalitatieve links vergaard. Deze links ziet Google als stemmen, hoe meer mensen naar jouw website linken, hoe meer waarde en hogere autoriteit jouw website krijgt. Met een hogere autoriteit kom je hoger in Google terecht. Linkbuilding is proces en zal dus op een duurzame manier plaats moeten vinden.
Hebben we een match?
Om er zeker van te zijn dat we een goede match zijn starten wij elke samenwerking met een kennismakingsgesprek. In dit gesprek gaan we dieper in op wie je bent, wat je doet, waarom je het doet en tegen welke problemen je momenteel aanloopt.
Zo krijgen wij een goed beeld wat momenteel de obstakels zijn en hoe wij er samen voor kunnen zorgen dat we de obstakels weg kunnen nemen en je business flink kunnen gaan laten groeien. In dit gesprek zullen wij gewoon lekker eerlijk tegen elkaar zijn.
Wij gaan alleen samenwerkingen aan waarbij we beiden overtuigd zijn dat wij elkaar kunnen helpen. Eerlijkheid duurt het langst en wij gaan voor een langdurige samenwerking. 😉