SEO Uitbesteden

SEO Uitbesteden aan een betrouwbare partner

Voor meer bezoekers, leads en klanten uit zoekmachines zoals Google

Ja, ik wil mijn SEO-strategie uitbesteden

SEO Expert

Schakel een SEO expert in en heb geen omkijken meer naar je SEO strategie.

SEO copy die raakt 

SEO teksten die zowel Google als je klanten verleiden en aanzetten tot actie.

Van lead naar klant

Een full funnel oplossing om je bezoekers om te zetten in klanten.

Hoe kan ik als personal trainer scoren met SEO

SEO uitbesteden 

Wil jij betere posities in Google behalen? Dan is het uitbesteden van SEO een logische keus. SEO kun je zelf uitvoeren, maar in vele gevallen loont het om SEO uit te besteden aan een ervaren SEO bureau in te huren. Wat SEO precies is en wanneer het verstandig is om je zoekmachine optimalisatie uit te besteden, lees je op deze pagina.

Wat is SEO?

SEO (search engine optimization), ook wel zoekmachine optimalisatie, zorgt er simpel gezegd voor dat de website geoptimaliseerd wordt voor betere resultaten in de zoekmachines. Dit zorgt er voor dat de website hoger in Google staat. Wanneer jouw website hoog staat met zoektermen die relevant zijn voor jouw website, krijg je meer bezoekers op je website. In tegenstelling tot SEA (search engine advertising) betaal je niet om bovenaan in Google te komen.

Rankings in Google verhogen

Hoe werkt SEO?

Hoger in Google komen doe je door je website te optimaliseren voor bezoekers. Het algoritme van Google bepaalt welke positie jij krijgt in de zoekmachine. Bij SEO moeten we verschillende factoren optimaliseren. In totaal zijn er 200 factoren die invloed hebben op het algoritme. Deze zijn in te delen in drie onderdelen, namelijk:

1. Techniek
2. Relevante content
3. Linkbuilding

Wil jij beter gevonden worden in de zoekmachines? Dan is het belangrijk dat je deze onderdelen tot in de puntjes optimaliseert. 

Waarom SEO uitbesteden een slimme keuze is

Zoekmachine optimalisatie wordt vaak als één van de minst leuke onderwerpen gezien van online marketing. Het moet je dus écht liggen en wanneer je hier simpelweg geen interesse in hebt en plezier uit haalt, wordt het een lastige klus om je website te optimaliseren. Als je het wel leuk vindt om hier dieper in te duiken, loont het zich zeer zeker om je hier eerst even in te verdiepen. Hieronder staan 6 redenen benoemd waarom het verstandig is om je SEO werkzaamheden uit te besteden. 

SEO is een uitgebreid vakgebied 

SEO wordt steeds ingewikkelder door het steeds slimmer wordende algoritme van Google. Zoals eerder verteld, hebben 200 factoren invloed op jouw positie in de zoekmachine, SEO is dus enorm uitgebreid. Google vertelt niet welke factoren belangrijker zijn, maar door ervaring bij meerdere klanten, is vaak goed vast te stellen welke factoren van groot belang zijn. Waar SEO eerst alleen bestond uit eenvoudige onderdelen, zoals het toevoegen van voldoende zoekwoorden en verkrijgen van zo veel mogelijk links, is SEO nu een stuk complexer. Naast content en linkbuilding is ook technische SEO van belang voor een goed geoptimaliseerde website. 

SEO tools zijn prijzig

SEO tools zijn belangrijk om data te verzamelen en te analyseren. Met de juiste SEO tools kan je dus grote resultaat boeken. De tools om alle voordelen uit je SEO strategie te halen zijn relatief duur. Daarom hebben bedrijven maar één of twee SEO tools in huis, terwijl een freelance SEO specialist of bureau abonnementen op verschillende tools hebben. Met al deze tools kunnen SEO specialisten efficiënter werken en resultaat boeken. 

Je concurrentie voorblijven in de zoekmachines 

Een grote kans dat je concurrenten zich ook bezig houden met het optimaliseren van hun website om meer bezoekers te trekken. De concurrenten wil je dus voor zijn. Daarnaast voert Google tientallen updates uit per jaar. Elke update kan een enorme wijziging betekenen. Het is daarom belangrijk om je SEO uit te besteden aan iemand of een bureau die hiervan goed op de hoogte is. Wanneer deze updates bekend zijn kan jij sneller anticiperen dan je concurrenten. Hierdoor loop jij geen bezoekers of omzet mis! 

Je marketingpersoneel kan niet een expert zijn in alles

Vaak zie je marketeers die verantwoordelijk zijn voor alle online activiteiten in een bedrijf. Een marketeer kan niet op elk vlak van online marketing een expert zijn. Online marketing bestaat uit talloze onderdelen zoals SEO, SEA, Facebook advertising, email marketing, content marketing, enzovoorts. Als marketeer zijnde weet je dus een beetje van alles. Als specialist zijnde heb je een expertise om nog beter te presteren dan de concurrent. 

Continuïteit behouden 

Als je zoekmachine optimalisatie uitbesteed weet je zeker dat er een vast aantal uur per maand/week/jaar besteed wordt aan de vindbaarheid van je website. SEO kost eenmaal tijd en door continu tijd te steken in zoekmachine optimalisatie zal je meer resultaat boeken. Bij veel bedrijven is SEO niet de prioriteit en wordt het daarom vergeten of te weinig aandacht aan besteed. Door SEO uit te besteden weet je zeker dat de optimalisatie niet stil komt te liggen. Je wil namelijk niet achterblijven op je concurrentie en daardoor dalen in de zoekresultaten. Een daling in de zoekresultaten zorgt voor een daling in de omzet. 

SEO levert altijd resultaat op

Het spreekt voor zich, maar door je SEO te laten doen door een SEO specialist, wordt er gestreefd naar het beste resultaat voor jouw website. Als er geen resultaat wordt geboekt zal jij je SEO niet meer uitbesteden en geen klant meer zijn. Dat wil ik als SEO-specialist natuurlijk voorkomen. Het uitbesteden van SEO resulteert dus altijd in meer “gratis” bezoekers op jouw website door de hogere posities in Google. 

Zo zorgen we samen dat je bovenaan komt in Google

Met een (digitale) kop koffie gaan we kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen en hoe we elkaar het beste kunnen helpen op een weg naar succes. Hierna zullen we overgaan op de werkwijze die bestaat uit 5 stappen: 

SEO scan

Doormiddel van een grondige SEO scan brengen we de kansen in kaart. Wat doe je momenteel al goed, waar kunnen we quick wins behalen en waar moeten snel verandering aan brengen? Na deze vragen duidelijk in kaart te hebben kunnen we de SEO strategie gaan samenstellen. 

SEO-strategie

Tijdens het bepalen van de strategie zal onderzoek worden gedaan naar de concurrenten en de belangrijkste zoekwoorden. Aan de hand van de punten die hieruit komen wordt een actieplan uitgestippeld en gaan we aan de slag met je website organisch te laten groeien.

Technie

Wanneer de strategie is uitgewerkt gaan we aan de slag met de techniek. De techniek is de basis van je website en dus cruciaal voor de vindbaarheid van je website. Belangrijk dus dat de techniek in orde is van je website. Door middel van een technische analyse zal in kaart worden gebracht waar nog resultaat valt te boeken. 

Content optimalisatie

Als de techniek geoptimaliseerd is, is het belangrijk om te kijken naar de content op je website. Je zal namelijk teksten moeten optimaliseren. Bezoekers en Google moeten weten waar je website overgaat en wat te hebben heb. Content optimalisatie is niet alleen het schrijven van een goede stuk tekst, maar ook over het schrijven voor zoekmachines. Het is belangrijk dat de meta-descriptions, titels, html headings, interne linkstructuur en alt tags geoptimaliseerd zijn.

Autoriteit opbouwen - linkbuilding

Het opbouwen van een autoriteit voor je website is belangrijk als je opgemerkt wil worden in zoekmachines. Dit wordt gedaan met linkbuilding. Het is van belang dat je relevante en kwalitatieve links vergaard. Deze links ziet Google als stemmen, hoe meer mensen naar jouw website linken, hoe meer waarde en hogere autoriteit jouw website krijgt. Met een hogere autoriteit kom je hoger in Google terecht. Linkbuilding is proces en zal dus op een duurzame manier plaats moeten vinden. 

Rapportage en evaluatie

Eens in de zoveel tijd worden de behaalde resultaten besproken. Aan de hand van behaalde resultaten evalueren we de afgelopen maand en kijken de verbeter mogelijkheden.
Rubin Koot online marketing expert

Hebben we een match?

Om er zeker van te zijn dat we een goede match zijn starten wij elke samenwerking met een kennismakingsgesprek. In dit gesprek gaan we dieper in op wie je bent, wat je doet, waarom je het doet en tegen welke problemen je momenteel aanloopt. 

Zo krijgen wij een goed beeld wat momenteel de obstakels zijn en hoe wij er samen voor kunnen zorgen dat we de obstakels weg kunnen nemen en je business flink kunnen gaan laten groeien. In dit gesprek zullen wij gewoon lekker eerlijk tegen elkaar zijn. 

Wij gaan alleen samenwerkingen aan waarbij we beiden overtuigd zijn dat wij elkaar kunnen helpen. Eerlijkheid duurt het langst en wij gaan voor een langdurige samenwerking. 😉