SEO voor MKB

SEO voor MKB

Hét SEO bureau dat jouw MKB-bedrijf helpt met een hogere positie in Google🚀

Als SEO specialist heb ik een passie voor het helpen van MKB bedrijven bij het verbeteren van hun online vindbaarheid. Ik geloof namelijk dat het een essentiële stap is voor ieder MKB om meer aanwezig te zijn in het digitale landschap. Juist door middel van SEO, ofwel Search Engine Optimization, kun je als MKB je website aanpassen om hoger te scoren in zoekmachineresultaten.

Dit stelt je als MKB in staat om meer gericht verkeer naar de website te krijgen, waardoor je extra klanten kan bereiken en de omzet daarmee verhoogt. Met behulp van zoekmachine optimalisatie kan je je als bedrijf beter profileren tegenover jouw klanten. Door de juiste SEO strategie toe te passen, kan je daarbij uiteindelijk jouw online vindbaarheid verbeteren en meer klanten uit de gewenste doelgroep aantrekken.

Waarom is SEO voor MKB zo belangrijk?

Waarom is SEO voor MKB zo belangrijk?

SEO is een onmisbaar onderdeel van elk succesvol bedrijf dat online zaken doet. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen kan je als MKB jouw website optimaliseren en daarmee de online vindbaarheid verbeteren. Hier hoort natuurlijk wel een doordachte SEO strategie bij. Door een goede strategie toe te passen kun je als MKB gerichter verkeer naar de website krijgen, waardoor weer meer potentiële klanten kunnen worden bereikt. Dit kan leiden tot een toename van de omzet voor het bedrijf, waardoor je weer meer klanten kan aantrekken. Uiteindelijk zal het bedrijf op die manier verder groeien.

Zorgt zoekmachine optimalisatie voor MKB op de langere termijn voor resultaten?

Zorgt zoekmachine optimalisatie voor MKB op de langere termijn voor resultaten?

Het antwoord hierop is simpel, namelijk jazeker! Door de juiste SEO strategie toe te passen kunnen MKB hun website optimaliseren, waardoor ze een betere ranking krijgen in de zoekmachine resultaten. Hierdoor beland je wellicht zelfs in de top 5 van de resultaten en ben je goed zichtbaar op belangrijke zoekwoorden. Potentiële klanten vinden je hierdoor veel sneller en komen vaker op de website terug. Dit betekent dat je steeds meer verkeer krijgt vanuit de gewenste doelgroep en juist die doelgroep gaat sneller over tot conversies, wie wilt dat nou niet?
Wat hierbij wel goed om te onthouden is dat je de resultaten van de SEO werkzaamheden niet diezelfde week al terug ziet. Zoekmachine optimalisatie is namelijk een complex proces dat veel tijd en moeite vereist om correct te implementeren. Om de beste resultaten te zien, moet je als MKB de website blijven optimaliseren door de juiste technische verbeteringen aan te brengen, relevante en unieke content te maken en linkbuilding uit te voeren. Al deze processen samen vormen een langetermijnstrategie die tijd en onderhoud vraagt. Hier staat weer tegenover dat je als bedrijf op langere termijn wel nog steeds zeer positieve resultaten ziet van de uitgevoerde werkzaamheden.
Dé SEO specialist voor midden- en kleinbedrijven

Dé SEO specialist voor midden- en kleinbedrijven

Als SEO specialist kan ik zeker helpen bij het uitvoeren van SEO voor MKB, omdat ik kennis heb van zoekmachineoptimalisatie en alle technische aspecten hiervan, evenals van contentmarketing en linkbuilding. We kunnen samen een gedegen SEO strategie ontwikkelen die bijvoorbeeld gericht is op het verhogen van het organische zoekverkeer, waardoor het bedrijf meer klanten en omzet kan genereren. Het ligt er natuurlijk aan wat de doelstellingen zijn van het bedrijf.

Ik heb onder meer gewerkt met bedrijven in de retail, sport en de zakelijke dienstverlening. Benieuwd naar de mogelijkheden? Plan vrijblijvend een kennismakingsgesprek in!

SEO uitbesteden?

De verschillende onderdelen van zoekmachine optimalisatie:

Techniek

Techniek

Technische SEO is een belangrijke pijler van SEO die zich richt op het optimaliseren van technische elementen van een website. Hierbij kun je denken aan de laadsnelheid van de website, 404 pagina's, codering en de crawlbaarheid. Het doel van technische SEO is om ervoor te zorgen dat zoekmachines zoals Google een website gemakkelijk kunnen indexeren en crawlen, zodat de website goed in de zoekresultaten kan worden weergegeven. Het omvat dus ook het beheren en oplossen van technische problemen die de prestaties van een website negatief kunnen beïnvloeden. Door investeringen te doen in SEO voor MKB kan je op de lange termijn profiteren van een verbeterde website op het gebied van techniek.

Content

Content

Content marketing is een andere pijler van SEO die zich weer richt op het optimaliseren van de inhoud van een website. Het doel van content optimalisatie is om ervoor te zorgen dat de inhoud van een website relevant is voor de gebruiker en de zoekmachines. De pijler content omvat bijvoorbeeld het schrijven van relevante inhoud, inspelen op belangrijke zoekwoorden, het gebruik van relevante afbeeldingen en video's, het linken naar andere relevante pagina's en het updaten van oude inhoud. Door het optimaliseren van de inhoud van de website voor SEO voor MKB kan je dus ook meer doelgerichte bezoekers aantrekken.
Autoriteit

Autoriteit

Linkbuilding is de laatste pijler van SEO en richt zich op het verbeteren van de autoriteit van een website. Het doel van linkbuilding uitbesteden is te zorgen dat een website wordt gezien als een autoriteit in zijn niche. Dit wordt gedaan door links te verzamelen van andere relevante websites naar de eigen website. Het verzamelen van kwalitatief hoogwaardige backlinks is cruciaal voor SEO, omdat zoekmachines zoals Google de autoriteit van een website beoordelen aan de hand van het aantal en de kwaliteit van de inkomende links.

Het proces van SEO uitbesteden voor MKB

Uitgebreide SEO scan

Uitgebreide SEO scan

Allereerst wordt er een grondige SEO scan uitgevoerd. Op die manier brengen we kansen in kaart. Vragen als ‘wat gaat er momenteel goed’ en ‘waar zijn er verbeteringen nodig’ worden beantwoord. Het is belangrijk om eerst antwoord te krijgen op deze vragen voordat we beginnen aan het formuleren van een duidelijke strategie. Je kunt deze stap als het ware zien als een uitgebreide nulmeting.
Formuleren van de SEO strategie

Formuleren SEO strategie

Als SEO specialist help ik maar al te graag bij het opstellen van een SEO strategie voor midden- en kleinbedrijven. Om een effectieve strategie te maken, zal ik eerst grondig onderzoek doen naar de website. Zo zal ik de bestaande content analyseren, belangrijke zoekwoorden identificeren en onderzoek doen naar de concurrentie. Aan de hand van dit onderzoek zal ik een concreet actieplan opstellen die gericht is op het verhogen van de zoekmachine prestaties en het verkrijgen van een online boost. SEO voor MKB kan dus helpen bij het vergroten van de online zichtbaarheid en naamsbekendheid van een bedrijf.
Technische werkzaamheden

Technische werkzaamheden

Zodra de strategie duidelijk is geformuleerd gaan we aan de slag met technische SEO. Je kan techniek zien als de basis van de website en daarom is het juist zo belangrijk voor de vindbaarheid van jouw MKB website. Het is dus van belang dat we direct aan de slag gaan met de technische optimalisaties. Hiervoor wordt een uitgebreide technische analyse opgesteld met daarin concrete actiepunten gericht op de techniek van de website. SEO voor MKB is een kosteneffectieve manier om ervoor te zorgen dat jouw website qua techniek goed in elkaar zit.
Content optimalisatie

Content optimalisatie

Niet alleen techniek is belangrijk, maar ook de inhoud op de website van jouw MKB. Met de content kun je namelijk bezoekers naar jouw website trekken. Hiervoor zullen de teksten wel geoptimaliseerd moeten worden. Een pagina moet namelijk zo zijn opgedeeld dat Google en jouw bezoekers precies weten waar het over gaat. Belangrijk is dat we niet alleen kijken naar de geschreven content op de verschillende landingspagina’s, maar ook naar de page titles, meta-descriptions, kopteksten, interne links en alt tags. Al deze onderdelen horen namelijk ook bij de pijler content. Met SEO voor MKB kun je je bedrijf helpen bij het verbeteren van de content prestaties van de website.
Uitvoeren van linkbuilding werkzaamheden

Uitvoeren linkbuilding werkzaamheden

Vervolgens zullen we ons ook gaan focussen op de autoriteit van de website. SEO voor MKB is namelijk niks zonder een goede autoriteit. Dit kan worden bereikt door linkbuilding activiteiten. Hierbij is het belangrijk dat er zowel relevante als kwalitatieve links worden vergaard. Je kunt het als het ware zien als stemmen (zo ziet Google het ook), hoe meer externe links naar jouw website, hoe meer waarde en autoriteit jouw website krijgt. Uiteindelijk kom je met een hogere autoriteit hoger in de zoekmachines terecht. Linkbuilding is een tijdrovend proces en zal dus op een duurzame manier plaats moeten vinden. Uiteindelijk zullen we zorgen voor een natuurlijk linkprofiel.
Monitoren van de resultaten

Monitoren van de resultaten

SEO voor MKB is natuurlijk niks zonder het in de gaten houden van de resultaten. Eens in de zoveel tijd zullen we daarom ook de behaalde resultaten uitgebreid bespreken. Zelf hoef je hier niks voor te doen, want ik zorg voor de rapportages per onderdeel. Het regelmatig bijhouden van de SEO prestaties kan helpen om de effectiviteit van de SEO strategie te meten en te verbeteren.

Starten met SEO?

Op maat gemaakt advies leidt tot succes

Op maat gemaakt advies leidt tot succes

Als SEO expert kan ik op maat gemaakt advies aanleveren voor zoekmachine optimalisatie. Dit maakt het mogelijk voor jou als MKB je te focussen op andere belangrijke taken, zoals de interne processen binnen het bedrijf. Door SEO voor MKB uit te besteden kun je natuurlijk niet alleen profiteren van mijn kennis en ervaring, maar ook van handige tooling. SEO tools als Ahrefs, Majestic en Screaming Frog zijn namelijk erg prijzig, maar wel nodig voor optimale resultaten. Daarnaast bespaar je natuurlijk ook veel meer tijd zodra je als MKB SEO gaat uitbesteden.

Bij zoekmachine optimalisatie advies houd ik rekening met de groeiambities van jouw bedrijf. Op die manier krijg je altijd een passend en op maat gemaakt advies. Door deze specifieke aanpak kan op maat gemaakt SEO advies helpen om beter te presteren in de zoekresultaten van zoekmachines, wat kan leiden tot meer verkeer, leads en verkoop voor een bedrijf. Het kan er ook voor zorgen dat een website beter is afgestemd op de behoeften van de gebruikers, wat weer kan leiden tot een verbeterde gebruikerservaring en een lagere bounce rate.
Kennismaking inplannen

Plan vrijblijvend een kennismakingsgesprek in!

Als ik je interesse heb gewekt om te werken aan de online bedrijfsgroei van jouw MKB, is het tijd om een kennismakingsgesprek in te plannen! Tijdens een (digitale) kop koffie kunnen we de verschillende mogelijkheden bespreken en vertel ik natuurlijk meer over mijn diensten als SEO specialist. Op die manier leren we elkaar beter kennen en merken we vanzelf of we een goede match zijn. Ik vind het namelijk belangrijk om samen een weg te creëren naar een optimale online zichtbaarheid. Alleen op die manier bereiken we de top!

Succesverhalen van klanten

These slides will be slide-able on the live version of your page!
Marloes Keeris
"Als copywriter weet ik maar al te goed: de online prairie wemelt van de SEO cowboys. De gouden SERP-bergen die zij beloven zijn vaak een fata morgana.
Zoniet bij Rubin Koot van Online Marketing Bakery.

Rubin gaat integer, service- en resultaatgericht te werk. Geen vraag is teveel; hij legt alles enthousiast aan je uit. En op een duidelijke manier die beklijft. Rubin heeft namelijk écht kennis van zaken, als data driven SEO- en marketingspecialist. En dat zonder de hoofdprijs te vragen voor zijn eersteklas diensten en bereikbaarheid.

Wil je serieuze online groei doormaken met een betrouwbare expert? Ga dan voor Online Marketing Bakery. Samenwerken met hem betekent voor mij en mijn klanten de beste online resultaten. Ik ben fan!"
Ms. Nameless
Add Your Stars
Marjolijn Geenen
"Rubin is een echt vakman. Professioneel, gedreven en hij kan goed luisteren. Dit alles maakt dat hij je echt naar een ander niveau tilt en je bedrijf helpt te groeien."
Ms. Nameless
Add Your Stars
Kevin van Elswijck
"Ik werk al jaren samen met Rubin omdat ik hij ongelofelijk goed is in wat hij doet. Hij is veerkrachtig, pro-actief en heeft een goede kijk op wat er wel en niet goed gaat. Ik zou iedereen enorm aanraden om eens met Rubin aan tafel te gaan. Het gaat je geen wind-eieren leggen."
Ms. Nameless
Add Your Stars
"Ik werk al jaren samen met Rubin omdat ik hij ongelofelijk goed is in wat hij doet. Hij is veerkrachtig, pro-actief en heeft een goede kijk op wat er wel en niet goed gaat. Ik zou iedereen enorm aanraden om eens met Rubin aan tafel te gaan. Het gaat je geen wind-eieren leggen."

- Kevin van Elswijck